Meedenken

In mijn werk in de reclamewereld, de media-industrie en als formatconsultant heb ik talloze brainstormsessies meegemaakt.

Sommige uitzonderlijk goed, sommige ronduit slecht. Over waarom de ene brainstorm slecht is en de andere geweldig heb ik diep nagedacht. En, het zal niet verbazen, ik heb er een format voor bedacht: het Meedenkgesprek. Aan dit Meedenkgesprek nemen 4 tot 8 mensen deel. Er is slechts een enkele spelregel: denk met elkaar mee en niet tegen elkaar in. Waneer mensen met elkaar meedenken met de oprechte wens om het idee van de ander te versterken krijg je een geweldige output. Dat betekent vooral vragen stellen alvorens je suggesties gaat doen.

Ook denk ik graag mee in creatieve processen van anderen. Schuif ik graag aan tafel om met een onbevangen blik creative input te leveren.

Want laten we wel zijn: om echt out of the box te kunnen denken moet je van buiten the box komen.